אם לא נמדוד איך נדע?

רבים שואלים אותי “האתר שלי לא עובד”, מה לעשות?

השאלה הראשונה שאני שואל זה מה לא עובד? האם הגולשים לא מבינים על מה האתר מדבר? האם הם מוצאים אותו משעמם? האם הניווט בו מסורבל ולא ידידותי? האם התכנים שבו עמוסים ולא רלוונטים?

אבל הכי הכי חשוב זה האם בכלל יש לנו גולשים?

לרוב התשובה שאני מקבל היא “אין לי מושג”…

אז בואו נעשה בזה סדר.
אתר הוא חלק מהמערך השיווקי שלנו, לעיתים החלק החשוב ביותר ולעיתים פחות, אבל בדיוק כמו כל דבר אחר במערך השיווקי, ללא מדידה מדויקת הוא חסר ערך לחלוטין.

דרך המדידה נוכל לקבל פרטים בעלי ערך רב שיעזרו לנו לנתח את הפעילות שלנו ולדעת דברים כמו:

  • כמה גולשים הגיעו לנו לאתר.
  • כמה מתוכם גולשים חדשים וכמה חוזרים.
  • מהיכן הם הגיעו (גוגל, פייסבוק, בלוג וכד’).
  • כמה דפים הם צפו בכל ביקור בממוצע (האם האתר שלנו רלוונטי ומעניין?).
  • כמה זמן הם שהו באתר בממוצע (כנ”ל).
  • איזה אחוז נטישה יש לנו?
  • מה הם הדפים הנצפים ביותר שלנו?
  • איזה שפה הגולשים שלנו מדברים ומאיזה ארצות הם מגיעים?
  • האם הם גולשים מהמחשב, מהטאבלט או מהסוללרי?
  • ועוד הרבה דברים מעניינים וחשובים.

490057546_c22da0f31a_o

אז איך מודדים את כל זה?

המערכת החינמית הנפוצה והטובה ביותר היא של גוגל והיא נקראת “גוגל אנליטיקס”.

נכנסים, נרשמים דרך חשבון הג’מייל ופועלים לפי ההוראות. לאחר שממלאים כמה פרטים מקבלים קוד אותו יש לשתול (בזהירות) בתוך קוד המקור של האתר, (לרוב בחלק של הheader). בשלב הזה מומלץ להעזר בבעל מקצוע כדי שלא יגרם שום נזק לאתר, אבל אם האתר שלכם הוא במערכות מובנות כגון Wix ו Livecity, ניתן לפנות לתמיכה שלהם.

רק לאחר שהנתונים מתחילים לזרום, ניתן להתחיל לחשוב “למה האתר לא עובד?”

  •  האם בכלל מגיעים אליו גולשים? בלי גולשים איך הוא יעבוד?
  • מאיפה עיקר הגולשים מגיעים? אם זה מגוגל? מפייסבוק? ממקור אחר? שנדע איזה ערוץ עובד לנו הכי טוב.
  • האם הגולשים הם גולשים רלוונטים? אולי עיקר התנועה מגיעה מפקיסטן?
  • מה אחוז הנטישה? אחוז נטישה גבוה – אתר משעמם / עמוס / לא מעוצב / לא רלוונטי.
  • כמה דפים נצפים בממוצע? מעט? האם הניווט מסורבל ולא ידידותי? האם התוכן משעמם ולא רלוונטי? האם העיצוב צועק לך “צא החוצה מכאן”?
  • אם אחוז גבוה מגיע מהסלולרי? האם האתר שלנו מותאם?
  •  מגיעים גולשים אבל אין פניות מהאתר? האם טופס הצור קשר או לחילופין הטלפון והמייל נמצאים במקום בולט ונגיש?

רק לאחר שנמדוד, נוכל להתחיל להבין ולפעול…

אז מה בשלב הבא?
איך מביאים תנועה איכותית ורלוונטית לאתר ועל כך במאמר הבא…

בברכה.

שחר שמרת

“כי הרגע הכי חשוך הוא לפני עלות השחר”

כתיבת תגובה