מתי לאחרונה בדקת את הגיבוי שלך?

תארו לכם את התרחיש הבא:

אתם מקפידים לבצע גיבוי באופן קבוע, כל יום, כל שבוע ואז קורה המקרה ונהרס לנו החומר, עקב וירוס, כשל בהארד דיסק, פריצה מרחוק ועוד כל מיני רעות.
אנו פונים לבצע שחזור מהגיבוי ואבוי לנו, הגיבוי אינו תקין…
הדבר הזה משול לכך שניסע עם גלגל ספייר וברגע הצורך, כשיהיה לנו פנצ’ר, נגלה שהוא לא תקין, מפונצ’ר בעצמו…

למה זה קורה?

זה יכול לקרות מכל מיני סיבות:

במקרה של גיבוי לדיסק חיצוני:

  • גם הדיסק החיצוני הוא רכיב חומרה ועלול להתקלקל.
  • שכחנו אותו במחשב ווירוס תקף גם אותו.
  • לא הקפדנו לוודא שהגיבוי מתבצע בתזמון שקבענו.
  • לא כללנו בתוכנית הגיבוי קבצים ו/או מיקומים מסוימים.
  • ועוד.

במקרה של גיבוי לענן:

  • בעיה בחיבור האינטרנט.
  • בעיה בשרת.
  • כשל בתוכנת הגיבוי.
  • לא כללנו בתוכנית הגיבוי קבצים ו/או מיקומים מסוימים.
  • ועוד.

הערה כללית – יש תוכנות מסוימות, לרוב ארגוניות הכוללות בתוכן מסדי נתונים שכדי לגבותם יש להתקין תוכנת גיבוי מיוחדת עבורם… בכל מקרה מומלץ להוועץ עם בעל מקצוע.

מה עושים?

מבצעים בדיקות תקופתיות, פשוט נכנסים לגיבוי, רואים בצורה אקראית איזה קבצים מופיעים שם, עם דגש על הקבצים היותר חשובים.
בודקים האם הקבצים נפתחים האם גרסתם מתאימה לזו שצריכה להיות בגיבוי.

אז בשורה התחתונה.

במקרים מסוימים הגיבוי זה קו ההגנה האחרון של הקבצים והחומר שיש לנו על המחשב (במקרה של וירוס כופר או וירוס אחר, במקרה של כשל בהרד דיסק ועוד) ואם קו ההגנה הזה אינו תקין, נאלץ להפרד מהקבצים שלנו לתמיד.
כחלק מפעולות התחזוקה השוטפות שעלינו לבצע למחשבינו (יחד עם הפעלת העידכונים האוטומטים, אנטיוירוס חזק וטוב, חומת אש ועוד), יש לבדוק את תקינות קבצי הגיבוי לכל צרה שלא תבוא…

 

בברכת גלישה בטוחה ונעימה.

 

שחר שמרת

תמונה של שחר שמרת

 

כתיבת תגובה