בניית אתרים לעסקים

(מאמר זה נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה לשני המינים)

בניית אתרים לעסקים – כל בעל עסק כיום יודע שכדי להגיע לקהל יעד ממוקד ואיכותי יש צורך ביותר משיווק “מפה לאוזן”.
בעידן שבו כולם גולשים באינטרנט, הן מהמחשב הביתי והן מהטלפון הסלולרי מי שרוצה שהלקוחות שלו ימצאו אותו בקלות נדרש להקים אתר אינטרנט ברמה מקצועית. אתר שישקף את העסק שלו ואת הערך שהוא נותן ללקוחותיו. אתר שיציג את המוצרים או את השירותים השונים אותו נותן העסק ללקוחותיו וכמובן קצת רקע על העסק, על העובדים ועוד.

אתר מקצועי יבנה בהתאמה אישית שתכלול אפיון, עיצוב גרפי מקורי, בנייה בהתאמה אישית ותוכן איכותי ומקדם.

אפיון האתר:

כדי שאתר באמת יעבוד כמו שצריך וימלא את מטרתו, תהיה אשר תהיה, יש צורך להשקיע מחשבה רבה.
חלק ניכר מהמחשבה מושקע בשלב האפיון וניתן להשוותו ליסודות הבניין. בשלב האפיון יש צורך להבין את הדברים הבאים:

איזה סוג אתר אנו רוצים?

קיימים הרבה סוגי אתרים, מה מהם מתאים לפתרון אותו אני רוצה?

  • אתר תדמיתי.
  • אתר מסחרי (חנות וירטואלית).
  • אתר חדשותי.
  • פורטל.
  • בלוג.
  • דף נחיתה.
  • ועוד.

מה הוא תחום העיסוק המרכזי של העסק אותו נרצה לקדם באתר?

ככל שנדע להתמקד יותר כך נוכל להעביר את המסר ללקוחותינו בצורה טובה יותר וככל שלקוחותינו ימצאו באתר את הפתרון לצורך שלהם בצורה טובה יותר ומהירה יותר יגדל הסיכוי שיפנו אלינו וירכשו את השירותים שלנו.

תמונה שממחישה קהל, לקוחות ומשתמשיםמי הוא קהל היעד העיקרי שהאתר פונה אליו?

כדי שנוכל להתאים את העיצוב, את המסר ואת המבנה של האתר מבלי לדעת לאיזה קהל הוא פונה?

באילו מדינות ובאילו שפות יוצג האתר?

  • חשוב גם לטובת קידום האתר בשלב המאוחר יותר וגם משפיע על השיקול היכן לאחסן את האתר.
  • האם נכון יהיה לבנות מספר אתרים, אחד לכל מדינה או אתר אחד רב לשוני?

תמונה שממחישה את מבנה האתר

מבנה האתר – העמודים, הפוסטים וההיררכיה ביניהם.

  • מבנה התפריט והניווט הכללי.
  • מה המידע שנרצה להציג באתר ובאיזה סדר?
  • מה נציג בעמוד הבית?
  • האם נשתמש בסרגלי צד ואיפה.
  • היכן למקם את טופס יצירת הקשר.
  • ועוד.

תמונה שממחישה עיצוב גרפיעיצוב האתר:

בשלב הזה, מעצבת הבית של שמרת דיגיטל – הלית קלכמן מסטודיו’לה – סטודיו לעיצוב שמשמשת בתפקיד המנהלת הקריאטיבית של האתר תפגש עם הלקוח ותבנה לו עד 3 סקיצות מותאמות אישית המחברות את כל מה שנאסף בשלב האפיון תוך התייחסות למיתוג ולתדמית של העסק (אם אין מיתוג והלקוח מעוניין היא גם תעצב לו לוגו חדש ורענן)

  • זה נכון שקיימות עשרות אלפי תבניות, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום, אך על החלק של עיצוב מותאם אישית אני ממליץ כאן לא לוותר מאחר והוא יכול לעשות את ההבדל בין אתר שעובד לבין סתם עוד אתר.

תמונה של קוד אתרבניית האתר:

לאחר האישור הסופי של התבנית על ידי הלקוח עוברים לשלב הבניה.
בשלב זה אני, המנהל הטכני של האתר, אבנה ואתכנת את האתר אחד לאחד לפי העיצוב אותו עיצבה המנהלת הקריאטיבית ואפיח בו חיים תוך מתן דגש על נוחות הניהול של הלקוח לאחר מכן (הקלות בה הוא יוכל להוסיף לשנות ולמחוק תכנים) ומתן דגש לאופטימיזציה למנועי החיפוש, נגישות לכלל האוכלוסיה (בהתאם לחוקי הנגישות).

את האתר נבנה על פלטפורמת “ניהול אתרים” בקוד פתוח כגון וורדפרס או ג’ומלה ונעשה שימוש בעיקר בשפות HTML, PHP, CSS, SQL וJava Script אשר יחד יוצרות הרמוניה משולבת והאתר מבצע את עבודתו נאמנה.

התאמת האתר למובייל

האתר יבנה בצורה רספונסיבית יותאם לכל סוג מסך, קטן כגדול מתוך הבנה של הדברים הבאים:

  • יותר ויותר גולשים מגיעים לאתר דרך הרשתות החברתיות, בהן הם גולשים לרוב מהטלפון הנייד ולכן חייבים להנגיש להם את האתר ולהתאים אותו לנייד שאם לא כן הם ינטשו מיד.
  • מנועי החיפוש וגוגל בראשם נותנים היום עדיפות ברורה לאתרים מותאמי סלולר.
  • מאחר וכשגולש מגיע לאתר שלנו אנו מעוניינים להראות לו כמה שיותר תכנים ולכן יש צורך במערכת ניווט קלה ומותאמת למובייל.

אחרית דבר:

למרות שמערכת הניהול וורדפרס היא המערכת הקלה והפשוטה ביותר לתפעול, בדיוק כפי שוורד או פוורפוינט הם פשוטים לתפעול, הדבר האחרון שאני מצפה מהלקוח הוא להבין בניהול האתר כפי שאני, שעושה זאת יום יום מבין ולכן אני מעמיד את שירותי ההדרכה שלי לרשותו ללא הגבלת זמן.
בכל שאלה בה הוא יתקל הוא תמיד יוכל לפנות אליי במייל, ווטסאפ, טלפון או כל אמצעי אחד שימצא לנכון ויקבל עזרה ורענון.