אני מאמין שאם עושים משהו כדאי ורצוי לעשות אותו טוב.אתר אינטרנט זה הפנים של העסק שלנו, אם בפנים של העסק שלנו נזלזל אז מה זה אומר עליו?
אומרים שלהפוך גולש למתעניין ואז לקונה, כשמדובר באתר אינטרנט זה מאתגר, מאחר והגולשים שלנו נתונים להרבה גירויים ואנו צריכים לקבל את תשומת ליבם במהרה.
איך עושים את זה נכון?
אחת הטעויות שעושים כשבונים אתר זה לדחוס את כל האינפורמציה לעמוד הבית, והגולשים במקום לקבל את המידע אותו ציפו לקבל, מוצפים ונוטשים.
- האם האתר שלנו בנוי נכון?
- האם הוא פונה לקהל הנכון?
- האם הוא מעביר את המסר הנכון?
מה זה המידע אותו הגושים ציפו לקבל?
בשלב הראשון זה רק מענה לצורך המידי שלהם, אותו צורך שבגינו הם מצאו אתכם, אם בגוגל או אם דרך קישור מפייסבוק, הם לא לחצו סתם…
איפה צריך להיות ממוקם המידע הזה?
הפריים זה החלק של האתר שנגלה באופן מיידי על המסך, החלק העליון של האתר (בכל מסך זה קצת שונה, לפי גודלו). שם המסר המרכזי של האתר צריך להיות שתול.
מה זה המסר המרכזי?
המענה המידי לבעיה שבגינה חיפשו אותנו.זה יכול להיות מנוסח כשאלה ותשובה, או כהצעת מכר ייחודית אבל חשוב לפנות לרגש של הגולשים ולא להציף אותם באינפורמציה שבשלב הזה מיותרת.אחרי שהגולש יבין איך אנו יכולים לפתור לו את הבעיה, הוא כבר ימשיך הלאה לתכנים הבאים ויצור עימנו קשר…
אז ממה מתחילים?
מתחילים בלחשוב, אבל זה נכון עוד לפני שהחלטנו להקים אתר.
- מה העסק שלנו מייצר או איזה שירות הוא נותן?
- מי זה הקהל אליו הוא פונה? אם יש יותר מקהל אחד וקיים שוני מהותי בין הקהלים, כדאי ליצור דפי נחיתה שונים לכל סוג קהל.
- מה הכאבים / צרכים של הקהל שלנו.
- איך אנו נותנים מענה לאותו כאב / צורך.
- הצעת מכר ייחודית – זה השירות או המוצר אותו אנו מציעים, אשר נותן פתרון מיידי ואולטימטיבי לבעיה של הלקוחות שלנו.
אם נעשה את כל זה נכון, ניתן לגולשים שלנו את המענה אותו הם מבקשים לקבל, ונקפיד על חווית משתמש טובה ונכונה, הכוללת ניווט קל ויכולת התמצאות טובה באתר ומציאת תכניו בקלות, נהפוך גולשים לפונים באחוזים הרבה יותר גבוהים!
שלכם,
שחר שמרת
שמרת דיגיטל – מומחה מחשוב ואינטרנט